huen
NÉZŐKNEK
VERSENYZŐKNEK
SAJTÓ
INTERJÚK
VIDEÓ

ORB, NyRB: a második kör után mondták:

(2009-08-01 20:16:16)

Hadik András – Juhász István
(Subaru Impreza N12 N4 - képünkön) ORB
- Nyárásvölgyön mindig van valami, de igazából a második kör jól sikerült, bár nem mentünk annyira jól a többiekhez képest. Kisvaszaron aránylag jó időt tudtunk menni, azt hiszem második időt mentem, pár tizedre vagyunk egymástól, négy vagy öt másodpercen belül vagyunk öten-hatan. Elég szoros a verseny. Műszakilag semmilyen problémánk nincs. A nézők gyorsaságit akartak etap helyett, mi már akkor álltunk egy órát. Azon izgultam, hogy nehogy beszaladjanak a nézők elénk, mert mi lettünk volna az első autó, aki elrajtol Nyárásvölgyön. Leküldtek előttünk egy rendőrségi autót a gyorson, de jó döntés volt szerintem, hogy etap lett.

Turán Frigyes – Zsiros Gábor (Peugeot 307 WRC) NYRB
- Az első körhöz képest sokat gyorsultunk, állítottunk egy kicsit az autó futóművén, és én azt gondolom, hogy azok a gumik, amit reggelre is választottunk, már sokkal jobban viselkedtek a második körben. Tudtuk magunkat tartani a Spicihez, de sajnos becsúszott. Úgy gondolom a sportbírók hibáztak egy kicsit a hatodik gyorson, mert megállítottak minket az út közepén. Mondták, hogy álljunk meg, szálljunk ki, azt hittük valami nagyobb baj van, de kiderült, hogy nem volt személyi sérülés, így etapként végigérünk a pályán. Kiderült, hogy megint Norbi húzott nagyot, mert ő defekttel jött, és másfél perccel jött rosszabb időt, mint az előző körben, így könnyen át tudtuk volna venni a vezetést, de ez benne van. Többet ért nekünk ez lelkileg, hogy megálltunk Spici mellett és megnéztük, hogy minden rendben van-e.



ASI” – Pikó Zsuzsa (Mitsubishi Lancer N4) ORB
- Az utolsó gyorsasági előtt egy órát vártunk, nem tudom miért nem engedtek le minket előbb etapon. Ha etap, akkor tíz perc után le kellett volna engedni minket, vagy ha gyors, akkor gyorsabban kellett volna lereagálni ezt a dolgot. Nem volt semmi problémánk az autóval.

Trencsényi József – Trencsényi Tamás (Mitsubishi Lancer Evo IX, N4) ORB
- Kaptunk egy defektet, ami eléggé hátravetett. Hál’ Istennek nem kellett vele sokat menni, de annyira kiélezett a harc az elejében, hogy ezek is számítanak. Ezzel a defekttel elég sokat visszacsúsztunk, ahogy nézem az időket. Vannak beállítási problémáink, az autónak a rugózása nem szimpatikus, nem úgy mozog az úton, a dobálós részeken nem tudom az úton tartani, és így nem tudok vele gyorsabban menni, ezen próbálunk a szervizben állítani. A következő körben remélem pozitívabb lesz az eredményem.

Szíjj Zsolt – Madar Gábor (Mitsubishi Lancer Evo VI) A8
- Az első körben kicsit bealudtunk, a második kör az jobban sikerült. A harmadik gyors, az alsómocsoládi, ami nekem jobban feküdt volna, az mind a kétszer etap lett, kicsit vontatottnak tűnik a verseny. Összességében nem panaszkodom. A veszprémi kis balesetünk után kellett egy kis idő, mire helyre rázódtunk, főleg én. Tetszenek a gyorsok, a tempónk is úgy elfogadható, csak kár hogy ilyen kevés gyorsot tudunk teljesíteni, a többit meg etapban. Így csak autózgatunk, és nem versenyzünk. Az autóval minden rendben, sokat dolgoztak vele a fiúk, épphogy a versenyre kész lett.

Zambelly György – Dobos Kata (Mitsubishi Lancer Evo VI) A8
- Az elsőbe nagyon belealudtunk, régen versenyeztem, a második viszont már jól sikerült. A versenyautóval minden oké. Nagyon vártam az alsómocsoládi gyorsot, sajnálom, hogy etap lett, erre fentem leginkább a fogamat. Szeretnék A8-ban jó helyezést elérni, de amit kaptam a többiektől az elején, azt nem tudom hol behozni.

Botka Dávid – Szenner Zsolt (Mitsubishi Lancer Evo IX, N4) ORB
- Jól mentünk, volt egy turbócső gondunk, kilyukadt a turbócső, azt megcsináltuk. A második gyorsaságin pedig elfelejtettem bekapcsolni a hajtást, ott nem volt hajtásunk. Igazából semmi gondunk nincs. Tanulom a kocsit szépen lassan. Nehezebb, mert nincs akkora tempó, és a kanyarokat gyorsabban kell venni. Marad ez a kocsi, az biztos.

Tárnok Tamás – Herr Mátyás (Renault Megane Maxi) A7
- Nagyon rossz, hogy ez a két gyorsasági etap volt, mert itt tudtunk volna igazán gyorsan menni. A másik két gyorson taktikusan megpróbálunk átmenni, hogy ne kapjunk túl sokat az ellenfelektől. Meg is látszott, mert rögtön a Kőváryék vezettek az elsőn, és kaptunk tőlük három másodpercet. Aztán kaptak egy defektet a második gyorson, úgyhogy most mi vezetünk a Heringék előtt. Nem szabad lazsálni, mert az első két pályán nem tudunk rajtuk sokat hozni. A második pálya szűk, az első meg nagyon dobálós. Csak a hosszú gyorsaságin tudnánk időt behozni. Az autó egy kicsit dadog, mert nincsen benzinhűtőnk és elgázosodik az üzemanyag, amikor beérünk a beíróba és nagyon sokat állunk a napon. Szeretnénk nyerni a kategóriát, abszolútban pedig az első 15-20-ban benne lenni.

Baracskai Zsolt – Lovász Tibor (Suzuki Ignis S1600)
- Abszolút nem úgy sikerült ez a nap, ahogy terveztük. Első gyorson egy kicsit elóvatoskodtuk. A második gyorsot pedig túlságosan, mert ott nagyon sokat kaptunk az ellenfelektől, talán azon a keskenyen, a sok farakás zavart minket. Aztán a harmadik gyors etap lett. A negyedik gyorsnak nekivágtunk, hogy akkor most már minden rendben van. Műszaki hibánk lett, elszakadt egy kábel és két henger nem működött benne, így egy csomó hátrányt összeszedtünk. Hál’ Istennek tudtuk hova kell nyúlni és etapon megcsináltuk az autót. A következő gyorson az előzőhöz képest jó időt tudtunk menni.

Kesjár János – „Csonti” (Reanult Clio R3) A7
- Elvárásoknak megfelelően autózok, gyakorlatilag az a cél, hogy befejezzem a versenyt. Nem mentem elsőkerekessel majdnem tíz éve. Az utóbbi két évben nem nagyon mentem, ha mentem, akkor összkerekessel, de az is kevés volt. Az a cél, hogy ezen a versenyen és a következőn egyben behozzuk az autót és megismerjük. Nagyon még nem tudom állítgatni a kocsit, ahhoz még kevés a tapasztalat. Azért tudtam rajta keményíteni egy kicsit, az első körben nagyon elpuhítottam az autót, nagyon pattogós, dobálós volt, most, hogy már keményebb, így stabilabb. Gyakorlatilag össze kell szoknunk.
 
Herczig Norbert – Baranyai László (Subaru Impreza WRC) NYRB
- Kaptunk közel másfél percet a defekt miatt, majd Spiciék beestek mögöttünk, így utána megállt mindenki. Mi egy farönkkel csíptük ki az abroncsunkat még nagyon a gyorsasági elején. Megállni nagyon sok idő lett volna, inkább bejöttünk felnin, ami hál’istennek kibírta. Más baja nincs a kocsinak, minden hibátlan, így nyitott minden a folytatásban.

Pethő István - Bacigál Igor (Mitsubishi Lancer Evo IX, N4 ) ORB
- Tudtunk gyorsulni a második körre, sajnos azonban a harmadik gyorsat most sem tudtuk teljesíteni, mivel megint beestek előttünk. Az autó most nagyon jól be van állítva, és szerintem szenzációs, fogunk is gyorsulni. Reggel kaptunk egy büntetést, és szerintem ezt fogjuk szenvedni egész verseny alatt.

Matics Mihály - Viczena Gábor (Mitsubishi Lancer Evo IX N4) ORB
- Sajnos ez a kör sem sikerült túl jól, a harmadik gyorsat meg még kis is vették etapként. Jót sajnos nem tudok mondani. A kocsi ennyire ultra gyenge talán még sohasem volt, mint most, lehet, hogy ezért is nincsen sok kedvem az egészhez. Az dühített fel, hogy a kettes gyorsaságin érzésre sokkal gyorsabban mentem, mint az előző körben, mégis 0,2-el lassabb az idő a mérések alapján, nem értem.

Ifj. Érdi Tibor - Csökő Zoltán (Subaru Impreza WRC) NYRB
- Hát nem is tudom, mit mondjak.  Most, aki vezeti a bajnokságot, megint „bespejzolt” másfél percet és nem történt semmi. Harmadszor történik ez, elnézünk bizonyos dolgokat, ami baromira nem tetszik. Ezek mellett pont egy órát álltunk. Most vagy eldöntik tíz perc alatt, hogy nincs gyorsasági, vagy menjünk rajta végig. Mindenkire kihat ez, egy órát álltunk a napon, gyorsabban is lehetett volna dönteni. Az első két kör jól sikerült, hoztuk az időket, amiket kitűztünk, tudtuk, hogy vannak fiatalabb technikák előttünk, amiket nem tudunk majd megelőzni. Arra is számítottunk, hogy fognak előttünk hibázni, de nem gondoltuk, hogy az pont a csapattársunk lesz.

Osváth Péter - Farnadi Ágnes (Mitsubishi Lancer Evo N4) ORB
- Elég jókat meccselünk, bár a második gyorson kicsit többet kaptunk. Ezt igyekszünk majd lefaragni, a következőkben majd jobban figyelek. A harmadik gyors kissé rossz volt, sokat kellett várni, elpunnyadtunk. Remélem a következőkben még kicsit fel tudunk pörögni, és sötétedés előtt még be tudjuk fejezni a versenyt. Technikai váltás nem lesz, nyomjuk neki, aztán meglátjuk mennyire lesz elég.  

Ollé Sándor - Czakó Janek (Suzuki Swift S1600 S1600) ORB
- A második kör első gyorsában még nagyot meccseltünk Bútor Robiékkal, nyolc másodpercen belül voltunk. Az ötödik gyorsasági szakaszban hibáztam, és benn hagytunk sokat, kaptam tizenegy másodpercet, így a Robi nagyon elment, jó hússzal van most előttem. A nyolc másodperccel még lehetett volna mit kezdeni, az benne van amolyan, adok -kapokban, de ez már sok. A kocsival minden rendben, Robi azonban most sokkal gyorsabb tempót diktál, mint egész eddigi évben. Most az a célunk, hogy második helyen beérjünk és megnyerjük a bajnokságot S 1600-ban.

Ifj. Ranga László - Benkő András (Mitsubishi Lancer Evo N4) ORB
- Úgy sikerült a második kör is, ahogyan az előző. Az első gyorson mindig jót megyünk, utána a másodikban megint elromlott a kocsi, „ledadog” és nem forogja ki magát, így kaptunk megint 14 másodpercet, így leszakadtunk az elejétől. Reméljük, hogy ezt a szervizben meg tudják csinálni, és kapaszkodhatunk felfelé. Nekünk mind a két esetben jól jött az etap, mert akkor romlott el az autónk.

Bedő Gábor - Bedő Miklós (Team Mitsubishi Lancer Evo IX. N4) ORB
- Túléltük, mondhatom azt, mert új gátlót próbáltunk ki, amik felmelegedtek, így egyfolytában le akartunk esni az útról. Összeült nagyon a hátulja az autónak, így kicsit rosszabb időt mentünk, mint az előző körben, de betesznek új gátlót, és újra nekiszaladunk.

Kőváry Barna - Szentiványi Szabolcs (Renault Clio R3 A7) NYRB
- Nem úgy sikerült a második kör, ahogy gondoltuk. Alapvetően ez a második versenyünk együtt Zsoltival aszfalton. Sikerült nagyon bekezdeni, a kategóriában elég jól elszaladtunk. A második kör első gyorsaságiján a harmadik-negyedik kilométerénél szereztünk egy defektet, amellyel megszereztük magunknak a kegyelemdöfést. Most próbáljuk ledolgozni a hátrányunkat, kicsit felborult a történet, meg leültünk ettől a sok várástól, de megpróbálunk felállni, nem megyünk feltett kézzel a csatába.

Bessenyey Zoltán - Papp György (Opel Astra GTC CDTI N3) ORB
- Rövidre sikerült ez a körünk is, mert ugyanúgy kivették a harmadik gyorsaságit, mint először, amit sajnálunk, mert érdemes lenne végre kipróbálni. A másik kettő jól sikerült, mindegyiken tudtunk javítani az eredményünkön, bár nem siettünk, mert meglepő előnnyel vezetjük a kategóriánkat. A többiek, akikkel abszolútban harcoltunk szintén javultak, úgyhogy nagyjából maradtak szerintem az eredmények. A kocsi lekopogom, de jó, mi nyugodtak vagyunk. Várjuk, hogy lemenjen a harmadik kör, ami kicsit el fog húzódni. A meleget nehezen viseljük, mindenki nagyon nyomot, és így nehéz koncentrálni és a hosszú etapok után nehéz újra felpörögni, de ez az autóverseny.

Főtámogató
http://www.ahbrt.hu

Támogatók
http://www.vorosauto.hu/
#
http://www.pecs2010.hu/
http://www.synergon.hu
http://www.mecsextrem.hu/
http://www.dravanet.hu
http://www.pecsplaza.hu
http://www.segafredo.hu/
http://www.technotrade.hu/
http://www.dreher.hu
http://www.bizol.hu
http://www.dunlopmotorsport.hu
http://www.hellenergy.hu
http://www.suzuki.hu

© 2009. J-Group Fotoprint Kft. | Copyright
A verseny internetet szolgáltatója a Drávanet ZRt.
A Magyar Suzuki Zrt. a magyar rallyesport hivatalos támogatója.